Daisy Warne, ook wel BABii (uitgesproken als bab-ee) is een multidisciplinaire artiest die electropop met invloeden uit het DnB en de UK rave scene produceert. Haar wereld draait om contrast: de eenzaamheid in liefde, het verdriet in geluk, donker en licht, zachte fluisterstem en harde beats.
In haar muziek verwerkt ze haar diepste gevoelens en innerlijke demonen en tovert het vervolgens om in een etherische soundscape van synthesizers en crispy drumloops. In verschillende interviews vertelt ze dat ze haar inspiratie werkelijk overal vandaan haalt, en dat is ook te horen. Ieder nummer klinkt ontzettend uniek en je kan de invloeden van verschillende elektronische genres duidelijk horen, maar toch is alles onmiskenbaar in haar eigen stijl.
De meeste albums die ze tot nu toe heeft uitgebracht hebben allemaal een eigen verhaal en specifieke vibe. In het conceptalbum Miirror vertolkt BABii de nasleep van het opnieuw contact leggen met haar moeder. Het ontleed haar chaotische jeugd en haar voortdurende strijd met het moederfiguur. Volgens the Guardian klinkt het album “als een kettingzaag gemaakt van suikerspin.”
Van kinds af aan is Daisy omringd geweest met excentrieke mensen en woonde ze in een oud gebouw waar omheen veel schroot te vinden was. Hier leerde ze om verstopte snuisterijen tussen de troep te vinden, een vaardigheid die haar te pas kwam bij het maken van muziek. Uit de chaos plukt zij de verborgen schatten en werkt ze deze uit tot een samenhangend geheel.
Naast dat ze muziek maakt is ze ook een visueel kunstenaar. Ze maakt haar eigen decor, lichtshows en creëert begeleidende visuals en tekstboekjes voor haar nummers. Omdat ze het saai vindt om van een laptop te spelen, speelt ze haar tracks af met een samplepad waar ze op slaat, tegelijk met live zang en dans. Ze heeft ooit in samenwerking met Iglooghost en Kai Whiston een apparaat gemaakt dat door middel van verstopte munten in de zaal in het toestel te stoppen een unreleased nummer triggert. Hoewel dit een ontzettend gave twist geeft aan een dj-show, was ze helaas minder te spreken over hoe onbetrouwbaar het publiek met de muntjes kon zijn.
Luister hier naar haar nieuwste album Screamer